Emlékszem annak idején az orosz órákon mennyire rettegtem attól, hogy felhívnak felelni, vagy csak felszólítanak válaszadásra. Biztosan rajtam, mármint „szorgalmas” tanulásomon is múlt a dolog, ezt azonban nagyon fel tudta erősíteni a légkör, a hely, a tanár , az osztálytársak…
Ha valakin eluralkodik a félelem, teljesen leblokkol, cselekvőképtelen lesz, így van ez az iskolai szereplések esetében is. A Wingwave módszer fel tudja tárni és utána hatástalanítani a kiváltó okot.
Volt olyan eset, amikor az egyébként jó eredménnyel és kedvvel tanuló lány teljesítménye iskolaváltás után esett vissza, pedig az iskolában mindenkivel jól kijött. Hiába keresték az okot, nem találták.
A Wingwave módszertannal sikerült megtalálni a stressz okozóját, ami az épület volt. Az iskola épülete merőben más volt mint az előző modern iskoláé, és a szűk folyosók, a sötétebb termek nyomasztóan hatottak, aktiváltak egy érzést, ami feszültséggel töltötte el a diáklányt. Oldás után helyreállt az egyensúly, a rossz érzések megszűntek és a tanulmányi eredmény is megjavult.